اصطلاحات رایج سئو+ سوالات متداول سئو+پرسش و پاسخ سئو

سئو مجموعه از فرآیندها جهت افزایش رتبه سایت شما در نتایج موتورهای جستجو می‌باشد. سئو همیشه در حال تکامل و به‌روزرسانی می‌باشد و برای یادگیری آن نمی‌توان فقط به یک کتاب آموزش سئو اکتفا کرد. بهترین روش برای یادگیری سئودنبال کردن و خواندن وبلاگ متخصصین سئو می‌باشد که حاصل مطالعات موردی و تجربه‌های آن‌هاست.

ما در اینجا ۳۰ پرسش متداول در مورد سئو که شما باید از پاسخ آن‌ها مطلع باشید آورده‌ایم:

 

Contents [

مخفی]

  • 1 سئو چیست

  • 2 سئو چگونه کار می‌کند

  • 3 آیا سئو قانونی است

  • 4 آیا از سئو استفاده کنم توسط گوگل جریمه می‌شوم

  • 5 برخی از تکنیک‌های سئو کلاه‌سیاه کدامند

  • 6 چگونه می‌توانم سئو را انجام بدهم

  • 7 چه مدت‌زمان برای سئو موردنیاز است

  • 8 آیا باید کسی را استخدام کنم که بتواند سئو را برای من انجام دهد

  • 9 آیا ساختار URL بر سئو اثر می‌گذارد

  • 10 چگونه می‌توانم فعالیت‌های سئو را دنبال کنم

  • 11 گوگل آنالیتیکس چیست

  • 12 پس از چه مدتی از سئو نتیجه خواهم گرفت

  • 13 گوگل در مورد وب‌سایت من چطور عمل می‌کند

  • 14 txt چیست

  • 15 تگ متا چیست

  • 16 آیا تگ‌های متا مهم هستند

  • 17 نقشه سایت XML چیست

  • 18 ریدایرکت ۳۰۱ چیست

  • 19 لینک canonical چیست

  • 20 آیا موبایل فرندلی بودن سایت سئو را بهبود می‌بخشد

  • 21 گراف دانش گوگل چیست

  • 22 چگونه می‌توانم یک نمودار گراف دانش گوگل دریافت کنم

  • 23 طول مناسب مقاله چقدر است

  • 24 آیا رسانه‌های اجتماعی روی سئو تأثیر می‌گذارد

  • 25 آیا نیاز است برای سئو کد نویسی یاد بگیرم

  • 26 چگونه صفحات ایندکس شده سایت را مشاهده کنم

  • 27 چرا تصاویر نیاز به متن جایگزین دارند

  • 28 بک لینک چیست

  • 29 آیا می‌توانم برای ارتقای رتبه وب‌سایت بک لینک بخرم

  • 30 تفاوت بین لینک‌های داخلی و لینک‌های ورودی چیست

    • 30.1 Related Posts:

سئو چیست

Seo  مخفف عبارت search engines optimization به معنای بهینه‌سازی موتورهای جستجو می‌باشد. سئو فرایند سیستماتیکی برای بهبود جایگاه سایت شما در نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و… می‌باشد. موتورهای جستجو انواع مختلفی از رسانه‌ها را اعم از صفحات وب، ویدئوها، مقاله‌ها و آنچه را که کاربران جستجو می‌کنند را نمایش می‌دهند و آن‌ها را بر اساس فاکتورهای سئو رتبه دهی می‌کنند.

ازلحاظ تئوری اگر سایت شما در نتایج موتورهای جستجو در جایگاه بالاتری قرار گیرد ترافیک بیشتری خواهد داشت و کسب‌وکار شما بیشتر رونق می‌گیرد.

 

سئو چگونه کار می‌کند

سئو به شما یا کسب‌وکار شما کمک می‌کند تا صفحات وب شما رتبه و رنک بالایی در نتایج موتورهای جستجو به دست آورند. از حضور دیجیتالی قوی در وب لذت می‌برید وهم چنین منجر به ترافیک و مشتریان بیشتر می‌گردد.

 

آیا سئو قانونی است

سئو غیرقانونی نیست اما استفاده از روش‌های سئو کلاه‌سیاه مانند روش استفاده بیش‌ازحد کلمات کلیدی در محتوای صفحات وب که برای موتورهای جستجو قابل‌مشاهده هستند ولی برای خواننده قابل‌مشاهده نیستند می‌تواند منجر به مسدودسازی و جریمه سایت شما توسط موتورهای جستجو گردد.

روش‌های سئو کلاه‌سیاه چندین سال است که استفاده می‌شود اما گوگل سریع این تکنیک‌ها رو شناسایی می‌کند و با به‌روزرسانی الگوریتم‌های جدید خود تأثیر این روش‌ها را از بین می‌برد. حتی اگر شما در الگوریتم گوگل ضعفی پیدا کنید مطمئن باشید این کار به‌طور طولانی پیش نمی‌رود و گوگل با آن مقابله می‌کند.

 

 

آیا از سئو استفاده کنم توسط گوگل جریمه می‌شوم

خیر، اگر از سئو استفاده کنید توسط گوگل جریمه نمی‌شوید. موتورهای جستجو مانند گوگل هدفی اصلی به‌عنوان بازگشت محتوای مناسب برای پیدا کردن پرس‌وجوی کاربران دارند تا آنان از بهترین وب‌سایت‌ها برای جستجوهای خود استفاده کنند.

 

 

برخی از تکنیک‌های سئو کلاه‌سیاه کدامند

تکنیک‌های سئو کلاه ه‌سیاه تلاش می‌کنند تا در کم‌ترین زمان و با کم‌ترین تلاش سایت شما را به‌طور غیرطبیعی برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی کنند.

این تکنیک‌ها ممکن است شامل ایجاد ویجت ها، قرار دادن ویجت ها در لینک‌ها، استفاده بیش‌ازحد از کلمات کلیدی به‌صورت نامرئی در صفحات وب، استفاده از شبکه وبلاگ خصوصی برای ساخت لینک‌های خارجی ازسایت‌های کوچک به وب‌سایت‌های اصلی باشند.

 

 

چگونه می‌توانم سئو را انجام بدهم

سئو یک استراتژی سیستماتیک است که از زمان انتخاب نام دامنه شروع می شود و تا زمان بارگذاری صفحات وب ادامه دارد. عوامل متعددی وجود دارد که بر رتبه‌بندی سایت شما تأثیر می‌گذارد و سئو به معنی بهینه‌سازی این فکتورهاست تا بتوانید بهترین نمره را به دست آورید.

فاکتورهایی مانند چگالی کلمات کلیدی، کلمات کلیدی LSI، دسته‌بندی کلمات کلیدی، تزیین کلمات کلیدی، زمان بارگذاری صفحه، زمان ماندگاری کاربر، نمره به‌روزرسانی، سیگنال‌های اجتماعی، نرخ کلیک، تعداد بک لینک‌ها، کیفیت بک لینک‌ها، موبایل فرندلی بودن سایت و… در نظر گرفته‌شده‌اند.

 

 

چه مدت‌زمان برای سئو موردنیاز است

سئو تلاش و فرایندی کوتاه‌مدت نیست بلکه کارشناسان سئو آن را به‌عنوان یک استراتژی بازاریابی بلندمدت توصیه می‌کنند. وب‌سایت‌ها نیاز به پیگیری و بروزرسانی مداوم دارند زیرا همیشه وب‌سایت‌ها رتبه‌بندی می‌شوند.

باوجود تغییرات بسیار در بخش‌های مختلف، مانند به‌روزرسانی الگوریتم‌های موتور جستجو، محتوای قدیمی و رقابت شما با شرکت‌های دیگر در صنعت، ازجمله دلایلی هستند که نیاز است تا سئو مداوم انجام گیرد. بااین ‌وجود، سئو نرخ بازگشت سرمایه ی بهتری نسبت به بازاریابی سنتی ارائه می‌دهد.

 

 

آیا باید کسی را استخدام کنم که بتواند سئو را برای من انجام دهد

لازم نیست. اگرچه بهترین و سریع‌ترین راه برای به دست آوردن نتایج قابل‌ملاحظه است، شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات سئو می‌توانند برای کسب‌وکارهای کوچک هزینه‌ی بالایی داشته باشند. در بحث هزینه‌ها باید به نرخ بازگشت سرمایه توجه داشته باشیم، درصورتی‌که استخدام یک متخصص سئو می‌تواند سود بیشتری را برای کسب‌وکار شما ایجاد کند حتماً یک متخصص سئو را استخدام کنید.

اما اگر شما نمی‌توانید هزینه‌های یک سئو کار را بپردازید می توانید از پلاگین های سئو که به‌صورت رایگان هستند استفاده کنید.

 

 

آیا ساختار URL بر سئو اثر می‌گذارد

کیفیت ساختار URL شما بر روی رتبه‌بندی صفحات و سئو تأثیر می‌گذارد. URL ها باید کوتاه باشند، به‌آسانی قابل‌خواندن باشند و کاربر با مشاهده آن بداند چه مطلبی خواهد دید. عنوان صفحه باید مختصر و شامل محتوای صفحه باشد. مطالعه Quicksprout نشان می‌دهد که URL هایی که حاوی ۳۵ تا ۴۰ کاراکتر هستند تأثیر مثبتی در سئو دارند.

 

 

چگونه می‌توانم فعالیت‌های سئو را دنبال کنم

Google Analytics محبوب‌ترین ابزار برای به دست آوردن آمار پایه و نظارت بر ترافیک وب‌سایت شما است. بهترین مزیت رایگان بودن ان است.

ابزارهای آنالیز آمار سایت به شما کمک می‌کنند رتبه‌بندی صفحه خود را پیگیری کنید و آن‌ها را در نمودار ترسیم کنید تا بتوانید مستقیم مشاهده کنید که آیا فعالیت‌های سئو شما مؤثر هستند یا خیر. ابزارهای زیادی وجود دارد که این کار را می‌کنند، RankReveal یکی از ابزارهایی است که برای انجام این کار استفاده می‌شود.

 

 

گوگل آنالیتیکس چیست

گوگل آنالیز یک سرویس تجزیه‌وتحلیل رایگان ارائه‌شده توسط گوگل است که آمار ترافیک وب‌سایت را ردیابی و گزارش می‌کند.

 

 

پس از چه مدتی از سئو نتیجه خواهم گرفت

اگر به‌درستی انجام شود، بلافاصله از زمانی که شما درخواست ایندکس و کراول وب‌سایت خود را به گوگل بدهید.

اما همان‌گونه که در بالا ذکر شد، رتبه‌بندی صفحه توسط بسیاری از عوامل، ازجمله عواملی که شما نمی‌توانید کنترل کنید، مانند تعداد بک لینک‌ها، کیفیت بک لینک‌ها، به‌روزرسانی، سن وب‌سایت شما، رقابت کلمات کلیدی و غیره، تحت تأثیر قرار می‌گیرد. این فاکتورها واقعاً نمی‌توانند توسط شما یا هرکسی دیگری کنترل شوند، اما باگذشت زمان می‌توانید تأثیر این فاکتورها را مشاهده کنید؛ بنابراین اگر صفحه وب شما پس از تمام تلاش‌های سئو در رتبه‌بندی قرار نگرفته باشد، صبر کنید و تلاش خود را ادامه دهید و نتیجه تلاش‌های خود را طی چند ماه ببینید.

 

 

گوگل در مورد وب‌سایت من چطور عمل می‌کند

گوگل این امکان را به صاحبان سایت می‌دهد تا به‌طور رایگان سایت خود را به گوگل معرفی کنند. رایج‌ترین روش گوگل برای پیدا کردن یک وب‌سایت ربات‌های گوگل هستند. همچنین به‌عنوان یک ربات، اسپایدر یا خزنده وب شناخته می‌شودکه  به‌طور مداوم صفحات جدید و به‌روز شده را شناسایی می‌کند و به فهرست خود اضافه می‌کند. همچنین لینک‌های غیرفعال را یادداشت می‌کند.

 

 

txt چیست

هنگامی‌که موتور جستجو سایت شما را کراول می‌کند و Spider ها وب‌سایت شما را بازدید می‌کنند، اولین چیزی که ربات هاجستجو می‌کنند، فایل robot.txt است. فایل robot.txt تعریف می‌کند که چگونه ربات‌های گوگل و دیگر خزنده‌ها باید با صفحات و فایل‌های موجود در وب‌سایت شما ارتباط برقرار کنند. اگر دایرکتوری‌ها و فایل‌هایی دارید که موتورهای جستجو نباید آن‌ها را ایندکس کنند، می‌توانید به‌سادگی از یک فایل robot.txt استفاده کنید وانها را در ان تعریف کنید تا ربات گوگل ان فایل‌ها را بررسی نکند.

 

 

تگ متا چیست

متا تگ‌ها به اسنیپت های متن یا متادیتا اشاره دارند که توضیحات مربوط به محتوای صفحه وب را ارائه می‌دهند. تگ‌های متا عبارت‌اند از تگ عنوان، متا توضیحات و کلمات کلیدی یک صفحه. تگ‌های متا بر روی صفحه قابل‌نمایش نیستند، بلکه به‌صورت یک کد HTML است که فقط برای موتورهای جستجو قابل‌مشاهده است.

 

 

آیا تگ‌های متا مهم هستند

بر اساس گفته برخی از متخصصان سئو، تگ‌های متا بسیار اهمیت ندارند زیرا گوگل در رتبه‌بندی صفحات خود از تگ‌های متا استفاده نمی‌کند. بااین‌حال، تگ‌های متا همچنان به ارائه اط

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین وبلاگ ها

آخرین جستجو ها